הרכבים החשמליים הכי נמכרים בישראל
יש יגידו שזה טרנד, אחרים יגידו שזה העתיד, אבל לא באמת משנה איפה האמת נמצאת - אם החלטתם לקנות רכב חשמלי כדאי לדעת מי הם היצרנים הכי נפוצים בארץ, מה הנהג הישראלי מעדיף ואיזה מותגים לא מצליחים לחדור.
על מה הסתכלנו כאן:
בדקנו את מספר הרכבים שעלו על הכביש מכל דגם בכל שנה (מסירות רכב חדש). בגלל שהרב המוחלט של הרכבים החשמליים מתחילים בשוק הפרטי ולא בשוק המסחרי, אנחנו לא נפרק את המידע לפי סוג הבעלות המקורי.
ההסתכלות שלנו לא נכנסה עד לרמת הגימור אלא נשארנו רק ביצרן ובדגם. רמת הגימור היא חשובה אבל היא לא מה שאמור ללמד אותנו על מגמה בשוק החשמלי.
רשימת החשמליות הנמכרות:
אלו המובילים בשוק, ואפשר לראות שזו השנה השלישית של-BYD אין באמת תחרות אמיתית מבחינת היקף המסירות, אפילו הדולפין החדש שלהם מצליח להכנס במספרים יפים לשוק כחלופה איכותית לרכבי הסופר מיני דוגמת I20.
מגמה מעניינת נוספת היא הירידת העקבית של טסלה מודל 3. מ-6,600 רכבים ב-2021, ל-2,400 רכבים שנתיים מאוחר יותר.
הסתכלות על 2023 בלבד:
גם אם מסתכלים על שנתון אחד בלבד, הסיניות מחזיקות את המקומות הראשון והשני, וגם את המקום השישי והעשירי. סקודה איניאק היא האירופאית היחידה שהצליחה להכנס לרשימה ונראה ש-MG החליפו את ה-ZS EV (מקום 11, 706 מסירות) שלהם ב-MG4 המשפחתית. שני הרכבים שבולטים בהעדרם הם יונדאי איוניק 6 (מקום 13, 703 מסירות) וקיה EV6 (מקום 27, 268 מסירות).
לשוק החשמלי יש עוד המון לאן לצמוח אבל לא פחות מעניין לראות איך הדומיננטיות של היצרנים ששלטו בצורה מסורתית ברשימת המכירות בישראל השתנתה לגמרי בשוק החשמליות. האירופאיות לא במשחק, טויוטה ששולטת במקום הראשון או השני בשוק הכללי, נמצאת הרחק מאחור וככה גם קיה.
את המקומות שלהם קטפו הסיניות ומעניין לראות לאן השוק ימשיך ללכת מכאן, בין היתר עם הורדת המחירים האחרונה של טסלה.